E-BOOK DOSTĘPNY DO POBRANIA NA DOLE STRONY ⬇️
W idealnym świecie szpitale i inne placówki medyczne, pozbawione większych trosk finansowych, w niezachwianym poczuciu misji, niosą na czas ulgę i pomoc wszystkim cierpiącym pacjentom, a niestrudzeni lekarze nigdy się nie mylą w diagnozach, tną równo i we właściwych miejscach. Zdarzają się jednak niepowodzenia w leczeniu, które mają różne przyczyny. Niekiedy niekorzystne dla pacjentów skutki stanowią wynik niestaranności czy błędu, choć częściej wynikają z czynników niezależnych od członków personel medycznego.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy o przebiegu i najważniejszych aspektach postępowań zmierzających do rozstrzygnięcia sporów powstałych w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych. Zawiera ona omówienie kluczowych aspektów postępowań w sprawach cywilnych, karnych, a także tych angażujący podmioty trzecie jak Rzecznik Praw Pacjenta czy zakłady ubezpieczeń.
Zwrócono w niej uwagę na znaczenie zagadnień często bagatelizowanych, które finalnie stanowić mogą o korzystnym zakończeniu sprawy oraz zachęcamy do podejmowania roztropnych działań własnych przez osoby wykonujące zawdy medyczne (m.in. w trakcie przesłuchania, składania wyjaśnień czy udostępniania dokumentacji medycznej).
Autorami poszczególnych rozdziałów są adwokaci i radcowie prawni Sowisło Topolewski Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych S.K.A. na co dzień praktykujący w obszarze ochrony zdrowia, specjalizujący się w kompleksowej obsłudze prawnej publicznych i prywatnych podmiotów leczniczych, eksperci prawa medycznego i nie tylko:
radca prawny Magdalena Cieślińska-Dopierała, radca prawny Ewelina Jeglikowska, radca prawny Anna Piotrowska-Musioł, adwokat Aneta Fornalik, radca prawny Marta Fredrych, adwokat Michał Górski, adwokat Paulina Kozłowska, radca prawny Mateusz Niewiński, adwokat Jakub Wieczerzak, radca prawny Joanna Zielińska.
Publikacja powstała pod patronatem Wielkopolskiej Izby Lekarskiej w Poznaniu.
Klikając „Akceptuję cookies”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu w celu usprawnienia nawigacji w witrynie, analizy korzystania z witryny i pomocy w naszych działaniach marketingowych.