Dla naszego Klienta z branży samochodowej uzyskaliśmy pozytywną interpretację na gruncie podatku VAT w zakresie właściwego:
1. zakwalifikowania czynności wykonywanych w serwisach samochodowych i wystawiania faktur VAT,
2. oznaczeń stosowanych na fakturach w zakresie metody podzielonej płatności oraz plikach JPK_V7M.
W związku z ciągłymi trudnościami interpretacyjnymi i wprowadzaniem dodatkowych obowiązków w zakresie oznaczeń na fakturach oraz właściwego oznaczania plików JPK, doradca podatkowy Iwona Jacieczko wystosowała do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej. We wniosku zapytano, czy usługa serwisowania i naprawy samochodów oraz usługa naprawy pojazdów po szkodzie komunikacyjnej jest usługą kompleksową, a zużyte części, które są niezbędne do wykonania ww. usług, należy na fakturze wyszczególniać w osobnych pozycjach jako przedmiot sprzedaży. Zakres wniosku dotyczył również zagadnienia obowiązku zawierania na fakturze adnotacji „mechanizm podzielonej płatności”(MPP) oraz oznaczania pliku JPK_V7M kodami GTU i MPP.
W dniu 7 kwietnia 2021 roku organ podatkowy w pełni podzielił stanowisko naszego doradcy podatkowego uznając, że wykonywane w serwisie usługi, w skład których wchodzą użyte materiały i robocizna, powinny być traktowane jako kompleksowe świadczenie usług dla celów VAT, które nie są objęte obowiązkiem stosowania „mechanizmu podzielonej płatności”. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, zwrócił uwagę, że skoro przedmiotem sprzedaży jest wyłącznie usługa, to na fakturze jako przedmiot sprzedaży powinna być wskazana wyłącznie ona. Natomiast koszty robocizny i użytych materiałów mogą stanowić informację dodatkową. Skoro mamy do czynienia z kompleksowym świadczeniem usług, w skład którego wchodzą usługi pomocnicze lub/i materiały, to w części ewidencyjnej pliku JPK-V7M nie powinno wskazywać się kodów GTU poszczególnych usług i oznaczenia MPP.
Klikając „Akceptuję cookies”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu w celu usprawnienia nawigacji w witrynie, analizy korzystania z witryny i pomocy w naszych działaniach marketingowych.